נתניהו במתקפה על רה"מ לפיד: "כניעה היסטורית לחיזבאללה"

אבי רבינא No Comments on נתניהו במתקפה על רה"מ לפיד: "כניעה היסטורית לחיזבאללה"

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת בעניין ההסכם עם לבנון: "במשך למעלה מעשור הממשלות בראשותי לא נכנעו לאיומים של נסראללה – ולא קיבלנו מלחמה. עד שהגיע לפיד. תוך שלושה חודשים לפיד נכנע כניעה מוחלטת לכל הדרישות של חיזבאללה"

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מסר היום (שלישי) הצהרה לתקשורת ברקע ההסכם המתגבש עם לבנון. "במשך למעלה מעשור הממשלות בראשותי לא נכנעו לאיומים של נסראללה – ולא קיבלנו מלחמה. עד שהגיע לפיד. תוך שלושה חודשים לפיד נכנע כניעה מוחלטת לכל הדרישות של חיזבאללה", תקף נתניהו.

לדבריו "ביום שבו נכנס לפיד ללשכת ראש הממשלה, שיגר נסראללה מל״טים לאסדת גז בשטחנו – דבר שהוא לא העז לעשות תחת הממשלות בראשותי. הוא איים על לפיד: ״בכוח הנשק אחייב את ישראל להיכנע במשא ומתן״. לפיד נבהל – ונכנע.

לטענתו "לפיד שהתנגד למתווה הגז שחבריי ואני הבאנו לטובת אזרחי ישראל – מתווה שהפך את ישראל למעצמת גז עולמית – עכשיו ממהר להוציא את הגז מהמים לטובת חיזבאללה. ואיך לפיד מנסה להצדיק את הכניעה? הוא אומר שהיא נדרשת על מנת להוציא את הגז מ״כריש״.

עוד הוסיף נתניהו: "אני רוצה להזכיר ללפיד שמאגר ״כריש״ נמצא בעומק השטח שלנו, שעבודות הפיתוח שם התחילו לפני 5 שנים, ושמעולם לא חלמנו לבקש רשות מנסראללה כדי להפעיל אותו. איך אמר דיוויד פרידמן, שגריר ארה״ב לשעבר שטיפל בנושא: ״לבנון קיבלה 100%, ישראל קיבלה 0״. הוא צדק.

הוא הבהיר כי "זה איננו הסכם היסטורי, זוהי כניעה היסטורית – מכירת חיסול של לפיד. מי שנכנע כך לחיזבאללה לא יכול להיות ראש ממשלה. הוא לא יוכל להתמודד עם המירוץ של איראן לנשק גרעיני, ועם התערערות הסדר העולמי בעקבות המשבר באוקראינה.

"מול צבר האיומים שישראל ניצבת בפניו, המשוואה החדשה שיצר לפיד, לפיה איומים נענים בכניעה, היא סכנה אסטרטגית לביטחון ישראל. חבריי ואני פעלנו אחרת. לא נכנענו לאיומים, הוצאנו את הגז מהים, והבאנו את העשור הביטחוני השקט ביותר בתולדות ישראל.

"אנחנו נחזיר לישראל הנהגה חזקה, מנוסה ואחראית, שתחזיר את כושר ההרתעה לישראל, ואני מדגיש מבלי להיגרר להרפתקאות מיותרות. נטפל בעניין זה באותה אחריות ובאותה נחישות, כפי שטיפלנו בהסכמים גרועים אחרים שירשנו מממשלות השמאל בעבר. בתקופה סוערת זו ישראל לא יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה חובבני וחלש. פעם אחת הספיקה לנו", אמר נתניהו.

מוקדם יותר הודיעה שרת הפנים איילת שקד, כי באם הממשלה לא תביא את אישורו של ההסכם עם לבנון לכנסת ורק תניח אותו לעיונה, היא תצביע נגד ההסכם. "כל הסכם משמעותי בדורות האחרונים הובא לאישור הכנסת מתוך הבנה שבנושאים משמעותיים צריך לחזור אל הריבון. קל וחומר בסיטואציה של ממשלה ללא אמון כנסת", מסרה שקד.

שר הביטחון בני גנץ ברך על ההתקדמות בהסכם. "ההסכם מתקדם למרות איומי ארגון הטרור חיזבאללה שניסה לחבל בתהליך, נוודא שהוא מקיים גם את זכויותיה הכלכליות של ישראל ונציג אותו לציבור באופן שקוף", אמר גנץ.



0 תגובות